Przebudowa drogi DW579 Błonie – Leszno
Zgodnie z umową, powinna zakończyć się na początku 2023 r. Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest stan realizacji prac. Najbardziej zaawansowany okazuje się odcinek od strony Leszna do Białut.
Zdjęcie 1: Tu wymieniono całą podbudowę drogi. Jest nawet warstwa wiążąca. Brak jedynie ostatniej warstwy ścieralnej.
Zdjęcie 2: W samych Białutach są wykonane krawężniki, zatoki autobusowe, częściowo jest też nowa podbudowa drogi.
Zdjęcie 3: Z Białut w stronę Błonia jest też wytyczona ścieżka rowerowa (częściowo pieszo-rowerowa). Krawężniki ścieżki kończą się póki co niewiele przed mostem na Utracie.
Zdjęcie 4: Między Białutami a mostem na Utracie poza wytyczoną ścieżką rowerową mamy rozjeżdżoną starą podbudowę drogi. Tu jest jeszcze dużo do zrobienia.
Warto przypomnieć, że w ramach przebudowy inwestor “zapomniał” o około 1,6 km ścieżki rowerowej od Białut do skrzyżowania z drogą w kierunku Białutek. Nasza petycja w tej sprawie odniosła skutek. Na ten rok w planie zamówień Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich znalazło się wykonanie dokumentacji projektowej brakującego odcinka (pozycja 2.3.10). Szkoda trochę, że przetarg planowany jest dopiero w drugim kwartale. Dziwi też bardzo wysoka kwota , 1 mln zł. Jak na wykonanie projektu 1,6 km ścieżki to ekstremalnie dużo, bo np. projekt całego odcinka ścieżki w naszej gminie (prawie 10 km) kosztował znacznie mniej niż 1 mln zł.